letni kino

Okus strasti

romantična drama

Nazaj

sobota, 3. avgust 2024, 20.30

atrij Mencingerjeve hiše
Okus strasti

Okus strasti

La Passion de Dodin Bouffant

Tran Anh Hung / Francija / 2023 / 135 min / francoščina

Ljubezensko pismo (francoski) gastronomiji preraste v odo življenju z vsemi njegovimi preprostimi – in malo manj preprostimi – užitki. Film je Tran Anh Hungu (Norveški gozd) prinesel nagrado za najboljšo režijo v Cannesu. Odsvetujemo ogled na prazen želodec.

Organizator: Kulturni dom Krško

Vstopnina: vstop prost

Režija: Tran Anh Hung
Igrajo: Juliette Binoche, Benoît Magimel, Emmanuel Salinger, Patrick d’Assumçao, Galatea Bellugi, Jan Hammenecker, Frédéric Fisbach, Bonnie Chagneau-Ravoire, Jean-Marc Roulot, Yannik Landrein, Sarah Adler
Jezik: francoščina / podnapisi
Izvirni naslov: La Passion de Dodin Bouffant
Distribucija: Fivia

zgodba
1885. Kuharska mojstrica Eugénie na idiličnem francoskem podeželju že dvajset let kuha za znamenitega sladokusca Dodina. Skupaj ustvarjata jedi, ki zadovoljijo tudi najbolj zahtevne brbončice. Medsebojno občudovanje se sčasoma razvije v romantično razmerje, toda Eugénie je rada svobodna, zato si nikoli ni želela poroke. Nekega poletnega dne pa se Dodin odloči, da bo prvič kuhal za svojo ljubljeno …

iz prve roke
»Zame je bilo pomembno, da ne posnamem filma o gastronomiji. Bolj je šlo za režijski izziv, ki ga je gastronomija ponujala. Želel sem posneti film, ki ne bi bil podoben nobenemu drugemu. Zamislil sem si, da bi gastronomijo vpletel v ljubezensko zgodbo in prikazal, kako moški in ženska, ki delita strast do kulinarike in živita skupaj že več kot petindvajset let, razvijeta to duhovno vez. /…/ To je bila tudi priložnost za raziskovanje nečesa, kar filmi redko postavijo v ospredje, še manjkrat pa so pri tem uspešni: mislim na zakonsko zvezo. Par v tej zgodbi povezuje medsebojno zaupanje in razumevanje, kakršna na začetku devetnajstega stoletja nista bila pogosta … Čudovito je pri ljudeh njune starosti – v jeseni življenja, kot bi rekel Dodin – videti željo po življenju, ki je po mojem mnenju značilno francoska: nobene romantike ali gorečih strasti, le nekaj urejenega, zadržanega in umirjenega v odnosu do sveta in narave. Cenim nežnost in zmernost, ki ju najdemo v francoski umetnosti in miselnosti. V tem pogledu se mi zdi moj film izrazito francoski. /…/ Že skoraj dvajset let sem si želel posneti nekaj takšnega. Mislim, da je bil zdaj pravi čas. Šele pri teh letih sem začel resnično ceniti preproste stvari. Skleda riža z zelenjavo ali ribo – takšni preprosti užitki so zame postali zelo dragoceni. Človek spozna, da je gastronomija zelo pomembna. Poleg tega odkriješ lepoto vsega, kar se skriva v tvoji notranjosti.«
– Tran Anh Hung

kritike
»So ljudje – med njimi tale kritik –, ki bodo ob gledanju [prvega prizora] v želodcu začutili prijetno vznemirjenje in takoj vedeli, da je film, ki sledi, narejen prav po njihovem okusu – in potem so tukaj vsi drugi. Okus strasti ni za vsakogar, in to je čisto v redu. /…/ Francosko-vietnamski režiser se trideset let po prvem celovečercu Vonj po zeleni papaji /…/ vrača v filmsko kuhinjo, da bi ustvaril pravi gastronomski spektakel v slogu filmov Babettina gostija ali Kot voda za čokolado. Hrana je téma, smisel in gonilo te skopo zasnovane, a nadvse očarljive ljubezenske zgodbe /…/ Konflikti so minimalni, presenečenj ni. Okus strasti /…/ namesto tega svoje občinstvo drži v oblasti zgolj s predajanjem lepoti, kulinaričnimi užitki in ne nazadnje z ljubeznijo, ki je neločljivo povezana z visoko kulinariko. Vse to nam ne prebudi le apetita – film je tudi nepričakovano ganljiv.«
– Guy Lodge, Variety

»Benoît Magimel in Juliette Binoche sta zvezdnika te prečudovite gastronomske romance Tran Anh Hunga, ki prekipeva od nežnosti in nenavadne kulinarične čutnosti.«
– Cyprien Caddeo, L’Humanité

»Nad prefinjeno lepim in ganljivim Okusom strasti Tran Anh Hunga lebdi duh minljivosti. Film govori o hrani v vseh možnih pomenih, hkrati pa o njej sploh ne govori; dejanji kuhanja in uživanja jedi obravnava s spoštovanjem in ju razume kot pot do nečesa globljega, pri tem pa ju nikoli ne spreminja v metaforo, temveč ju prepoznava kot globoko zasidrani v človeški izkušnji.«
– Chris Wisniewski, Reverse Shot

Okus strasti
Okus strasti
Okus strasti
Okus strasti
Okus strasti
Okus strasti
Okus strasti
Okus strasti

Uradni podatki

Stopite v stik

KD Krško

Srebrni

Cert ID: 0011/00011

DominoCert Certifikat digitalne odličnosti
KULTURNI DOM KRŠKO
Matična številka: 5096944000