Komična opera v dveh dejanjih po Nikolaju Gogolju
Ženitev je komična opera v dveh dejanjih, ki jo je napisal češki skladatelj Bohuslav Martinů. Libreto je komponist povzel po istoimenski drami Nikolaja Gogolja. Opera je bila napisana za televizijski medij in je premiero doživela leta 1953 v Ameriki. Leto kasneje je bila predelana za operni oder.
Režija: Nana Milčinski
Glasbeno vodstvo: Simon Dvoršak
Igrajo: Jure Počkaj, Katja Konvalinka, Barbara Sorč, Irena Yebuah Tiran, Klemen Torkar, Žiga Kasagić, Gregor Ravnik in Janko Volčanšek
Orkester Slovenskega komornega glasbenega gledališča
Slovensko komorno glasbeno gledališče, Cankarjev dom Ljubljana, Festival Velenje
Uvodna predstava gledališke sezone
za Zeleni in Modri abonma
Cena vstopnice: 12 € odrasli, 10 € upokojenci, 8 € študentje in dijaki
za abonente gledaliških abonmajev brezplačno
Režiserka Nana Milčinski bo opero prestavila v sodobni čas v televizijski studio. Snema se peta sezona šova Sanjska ženitev. Studio je s težavo našel »sanjsko nevesto« Agafjo, ki šteje že 43 pomladi, pa tudi snubci so nadvse nenavadni. Predvsem Podkoljosin nikakor ni prepričan, da si želi poroke, prijatelj Kočkarjov ga mora skoraj privleči v studio. Med vsemi je najbolj suverena televizijska zvezda Fjokla Ivanova, ki uživa v soju žarometov.
Izjemni Gogoljevi liki, ki jih je skladatelj Martinů fantastično uglasbil, so tudi v današnjem času enako živi in smešni, razlogi za ženitev naših protagonistov pa enako absurdni, kot so bili v času nastanka te komedije leta 1832.
Agafja Tihonovna naj bi se omožila. Teta Arina ji priporoča trgovca, a ženitna posredovalka Fekla išče še bolj uglednega gospoda. Oženil pa bi se tudi Podkoljosin, le da mu dekleta, ki mu jih priporoča ženitna posrednica, niso všeč. Nazadnje ga prijatelj Kočkarjov prepriča, da si ogleda Agafjo. Na obisku pri njej pa ni edini, spoznamo še tri morebitne ženine, ki jih pripelje premetena Fjokla. Zanima jih Agafjino imetje, znanje tujih jezikov in še marsikaj, kar sramežljivo dekle do kraja zmede. Vse kaže, da bo najprimernejši Podkoljosin – ali pa vendarle ne?