Film Umor na Orient ekpresu je nastal po istoimenskem romanu "kraljice kriminalk” Agathe Christie, z glavnim likom Herculom Poirotom. Hercule Poirot je na Orient ekspresu, kjer prepozna dobrega prijatelja. Zaradi snega so po dveh nočeh po Istanbulu obtičali na Balkanu. Naslednje jutro najdejo Samuela Edwarda Ratchetta zabodenega (z 12 vbodi z nožem) v njegovem kupeju. Na vlaku je bilo s Poirotom 13 oseb, ki nimajo na videz ničesar skupnega, kar pa se spremeni, ko odkrijejo pravi identiteto umorjenega in večine drugih na vlaku.
V najbolj brezčasni kriminalki vseh časov Umor na Orient Ekspresu skuša sloviti zasebni detektiv Hercule Poirot (Kenneth Branagh) razrešiti enega najzloglasnejših zločinov v zgodovini: po pretresljivem umoru bogatega poslovneža na razkošnem evropskem vlaku, ki sredi bridke zime drvi proti zahodu, mora uporabiti sleherni prijem, ki ga premore njegov poklic, da razkrije, kateri od ekscentričnih potnikov na vlaku je morilec, preden le-ta spet udari.
Roman Agathe Christie je izšel leta 1934 in velja za eno najbolj domiselno zasnovanih zgodb. Dobrih osem desetletij po izidu ostaja priljubljena med novimi in novimi generacijami bralcev. Osupljiva priredba Kennetha Branagha, ki je okoli sebe zbral priznano igralsko zasedbo, občinstvo vabi na najbolj napeto popotovanje z vlakom, kar jih bodo kdaj doživeli.
Klasična kriminalka, ki svoje plastično dodelane like natrpa v sloviti razkošni potniški vlak, jih premetava skozi napete prizore in jim v usta polaga odrezave dialoge, je bralce očarala že takoj ob izidu; navdušuje že več generacij z uganko, zločinom, zgodbo in z likom Hercula Poirota. Privlačnost slovitega Orient Expressa je Christiejin roman le še obogatil in potniki še dandanes trumoma odkrivajo njegove sijajne kupeje in postrežbo.
Od kod ta neusahljiva očaranost?
»Agatha Christie je mojstrica v poglabljanju likov; raznoliki in barviti so, hkrati pa zlahka verjamemo, da so resnični. Po mojem uživa v literarnem blišču tega dejstva, toda v Orient Expresu imamo tudi pravi glamur. Pa sneg. Eleganco ter zlato obdobje romantičnosti in popotovanja. In imamo, seveda, tudi umor,« pravi Kenneth Branagh.
Kot velik občudovalec Agathe Christie in dolgoletni sodelavec producenta Ridleyja Scotta je bil scenarist Michael Green (Logan: Wolverine, Iztrebljevalec 2049) navdušen, ko so ga povabili, naj to sijajno pripoved predela za velika platna. Četudi je pravi Christiejin oboževalec, mu je ta zgodba še posebej blizu: »Srečo imam, da je prav Umor na Orient Ekspresu moj najljubši roman Agathe Christie. Ne le, da v njem nastopa njen meni najljubši junak Hercule Poirot, temveč ima tudi presenetljiv konec in je poln zanimivih ljudi. Prizorišče je veličastno in zaradi prav vsake podrobnosti ta zgodba vsaj zame izstopa kot najbolj posebna.«