Nekega lepega jutra

romantična drama

Nazaj

sreda, 26. april 2023sreda, 10. maj 2023

Nekega lepega jutra

Režiserka Mia Hansen-Love po filmu Bergmanov otok nadaljuje z avtobiografskimi motivi – tokrat spregovori o soočanju z boleznijo svojega očeta.

Sandra živi z osemletno hčerko v majhnem stanovanju v Parizu. Redno obiskuje očeta Georga, upokojenega profesorja filozofije, ki zaradi nevrodegenerativne bolezni počasi izgublja vid, spomin in samostojnost. Medtem ko z družino išče primeren dom za ostarele, Sandra nepričakovano naleti na Clémenta. Čeprav je poročen, se med njima začne strastno razmerje ...

 »Pri pisanju scenarija me je delno navdihnila bolezen, za katero je trpel moj oče. Skušala sem najti smisel v vsem, kar sem doživljala. Raziskati sem hotela način, kako lahko dva nasprotujoča si občutka, žalovanje in preporod, ustvarita dialog; kako ju človek lahko doživlja hkrati. Čeprav je razmerje med Sandro in Clémentom zapleteno, je predvsem polno radosti. Pri njenem očetu gre po drugi strani zgolj za trpljenje. Zgodbi obstajata hkrati. Skušala sem najti filmsko formo, ki bi prikazala to sobivanje. /…/ Povedati sem hotela zgodbo o tem, kako je žalovati za nekom, ki je še vedno živ. Georg ni več oče, kakršnega je Sandra poznala, a je še vedno prisoten. Čeprav njegov um propada, del njega – njegova senzibilnost, njegovo bistvo – ostaja. Želela sem, da bi ljudje začutili to sočasno izginjanje in ostajanje; na videz protislovno dogajanje je bilo zame močan vir čustev. Pokazati sem skušala globoko vez, ki presega bolezen; povedati zgodbo o tem nenavadnem žalovanju, da bi ga morda lahko bolje razumeli in premagali trpljenje, ki za dolgo časa zasenči vse drugo. Na koncu se mora Sandra, da bi se vrnila v življenje, osvoboditi očeta. V tem je nekaj sebičnega, vendar je nujno. Sandra sprejme srečo, ki ji je ponujena, a gre za obliko zapustitve. Počuti se krivo. Tudi o tem sem hotela govoriti.«
– Mia Hansen-Løve

 

Portret avtorice
Mia Hansen-Løve (1981, Pariz) je še pred formalnim šolanjem na pariškem Konservatoriju dramskih umetnosti kot igralka nastopila v filmih Oliviera Assayasa Konec avgusta, začetek septembra (Fin août, début septembre, 1998) in Les destinées sentimentales (2000). Med letoma 2003 in 2005 je pisala za Cahiers du Cinéma in režirala nekaj kratkih filmov. Celovečernemu prvencu Vse je oproščeno (Tout est pardonné, 2007) so sledili Oče mojih otrok (Le père de mes enfants, 2009, posebna nagrada žirije v sekciji Posebni pogled v Cannesu), Zbogom, prva ljubezen (Un amour de jeunesse, 2011, posebna omemba v Locarnu), Eden (Eden, 2014), Prihodnost (L’Avenir, 2016, srebrni medved za najboljšo režijo na Berlinalu) in Maya (2018). V Kinodvoru smo si nazadnje lahko ogledali avtoričin sedmi celovečerec Bergmanov otok (Bergman Island, 2022), s katerim se je prvič uvrstila v glavni program festivala v Cannesu. Za film Nekega lepega jutra je na omenjenem festivalu lani prejela nagrado Europa Cinemas Label v sekciji Štirinajst dni režiserjev.

 

Kritike
»Film nadaljuje teme, ki jih je Mia Hansen-Løve raziskovala skozi vso kariero: minljivost, srčne bolečine, odnosi med starši in otroki, pomen neodvisnosti, ohranitveni potencial intelektualne strasti. Pripoveduje tudi o seksu, filozofiji, zdravstvu in prenašanju kulture iz generacije v generacijo, kar pomeni, da prikrito govori o francoski družbi in francoski kinematografiji: o načinu, kako slednja odseva prvo ter kako ji uspeva /.../ ves čas prenavljati – če že ne povsem na novo izumljati – samo sebe. To je veliko prtljage za skromen 112-minutni film, a režiserka je zahvaljujoč izjemnemu talentu ustvarila toplo in razgibano delo, podkrepljeno s hitrim tempom ter izmenično trpkimi in prisrčnimi humornimi vložki. /…/ Kljub stresu in trpljenju, ki smo mu priča, v filmu prevladuje vzdušje melanholične spokojnosti, obarvano s tiho, a vztrajno vero, da življenje teče dalje. /.../ Občutek, da ti ljudje obstajajo zunaj okvirov filmskega platna, je še en dokaz izjemnega talenta Mie Hansen-Løve, ki se – tako kot junakinja filma – še naprej razvija, izpopolnjuje svojo obrt in pogled na svet ter nam podarja filme kot darila, ki jih je treba odviti.«
- Jon Frosch, The Hollywood Reporter

»A priori težka tema kliče po resnobni obravnavi, ki pa se ji Mia Hansen-Løve nikoli ne prepusti, temveč prinaša sončen /.../, živahen in dostopen film, ki ga žalost preplavi le bežno, nato pa izpuhti, ko najmanj pričakujemo.«
- Mathieu Macheret, Le Monde

»Mia Hansen-Løve /…/ razkrije sublimno v vmesnih prostorih vsakdanjega življenja.«
- Manohla Dargis, The New York Times

»Film nas pretrese zelo tiho in nežno, skoraj ne da bi se tega zavedali. Na koncu vemo, da smo bili priča nečemu izjemnemu: slutnji, kaj pomeni biti človek.«
- Emily Zemler, The Observer

»Mia Hansen-Løve iz avtobiografske teme ustvari kristalno jasno, nežno sonato; subtilno zgodbo, ki si upa pustiti času, da mineva.« 
- Sophie Grassin, L'Obs

»Razorožujoče lep film.«
- Marie Sauvion, Télérama

»Film Nekega lepega jutra ves čas niha med bolečino ob koncu življenja in radostno slutnjo nove, četudi zapletene ljubezni. V zgodbi, ki je pogosto srce parajoča, a ne brez humorja, režiserkin pretanjeni slog znova dela čudeže.«
- Thierry Chèze, Première

Žanrromantična drama
Izvirni naslovUn beau matin
DržavaFrancija 
Leto2022
RežijaMia Hansen-Løve
IgrajoLéa Seydoux, Pascal Greggory, Melvil Poupaud, Nicole Garcia, Camille Leban Martins, …
Dolžina1h 52min (112 minut)
DistribucijaFIVIA
Cena vstopnice5 €
Nekega lepega jutra
Nekega lepega jutra
Nekega lepega jutra
Nekega lepega jutra
Nekega lepega jutra

Uradni podatki

Stopite v stik

KD Krško

Srebrni

Cert ID: 0011/00011

DominoCert Certifikat digitalne odličnosti
KULTURNI DOM KRŠKO
Matična številka: 5096944000