Megalopolis je rimska epska zgodba, postavljena v nadrealistično sodobno Ameriko. Mesto Rim se mora spremeniti, kar povzroči konflikte med Cesarjem Catalino (Adam Driver), genialnim umetnikom, ki želi skočiti v utopično prihodnost, in njegovim nasprotnikom, županom Franklynom Cicerom (Giancarlo Esposito). Župan je posvečen nazadovanju, ohranjanju pohlepa in osebnih interesov. Med njima je ujeta Julia Cicero (Nathalie Emmanuel), socialistka, županova hči, katere ljubezen do Cezarja bo razdelila njeno zvestobo in jo prisilila, da se nauči, kaj si človeštvo resnično zasluži.
Francis Ford Coppola je začel razvijati Megalopolis v zgodnjih osemdesetih letih prejšnjega stoletja. Dolga pot zgodovine projekta je del Coppolinega izročila. Zgodbo o Megalopolisu je zelo ohlapno navdihnilo njegovo branje o Katilinovi zaroti, ki se je zgodila leta 63 pr.n.š. V središču dogajanja je bil priljubljen rimski aristokrat Lucij Sergij Katilina, ki je poskušal zrušiti rimsko republiko. Če bi Katilini državni udar uspel, bi izrinil vladajoči višji razred, sebe in nižje sloje pa razbremenil dolgov.
»Zelo sem si želel napisati to zgodbo. Mislil sem, da vsi vedo, da je Amerika reinkarnacija republikanskega Rima, ker naši ustanovitelji niso želeli kralja ampak so želeli biti kot rimska republika. Ne moreš iti v New York, ne da bi ugotovil, da je poln rimskih zgradb. Torej, moj namen je bil napisati rimski ep, ki se odvija v sodobnem New Yorku, ki je kopiral stari Rim.«, se spominja Coppola.
Poleti 2001 je organiziral številne delavnice branja v New Yorku. Med igralci, ki so sodelovali, so bili Robert De Niro, Paul Newman, Leo DiCaprio, Uma Thurman, James Gandolfini in Russell Crowe. Tistega leta je posnel tudi 30 ur posnetkov v mestu in okolici. Kmalu po začetku predprodukcije se je zgodila tragedija 11. septembra in delo se je ustavilo. Coppola je takrat dejal, da zelo težko razmišlja o snemanju filma o možnostih utopije v New Yorku, ko je vse postalo tako tragično in negotovo.
V naslednjih letih je več igralcev, ki nastopajo v filmu, sodelovalo na delavnicah. Jon Voight je prebral scenarij v eni od njegovih prejšnjih zamisli, prav tako Laurence Fishburne in Giancarlo Esposito. »Scenarij sem prebral pred 23 leti, morda pred 25 leti,« je dejal Esposito. »Podobno kot pri scenarijih, ki so tako prepojeni s filozofijo, mitologijo in zgodovino, sem mislil, da ga moram še enkrat prebrati. Zdaj lahko pogledam obdobje in vso okoliško zgodovino in razumem.«
Do avgusta 2021 je bil v uradnih pogovorih z igralci in začel izbirati. Nekateri so sodelovali pri prejšnjih branjih scenarijev, na primer Shia LaBeouf in Jon Voight. Drugi, kot so Laurence Fishburne, Giancarlo Esposito, Talia Shire, James Remar in D.B. Sweeney so igrali v njegovih prejšnjih filmih. Za vlogo lika Wow Platinum je želel igralko s komičnim vidikom, pa tudi inteligenco in lepoto, ki bi lahko vlogi dala pridih komedije iz 30-ih, kot sta bili Jean Harlow ali Myra Loy, zato je bila možna izbira Aubrey Plaza. Njegov stari prijatelj in pogost sodelavec James Caan je zaprosil za epizodno vlogo v morda njegovem zadnjem filmu in Coppola je zanj ustvaril lik Nush 'The Fixer' Berman. Caan je nenadoma umrl in veliki Dustin Hoffman se je ponudil, da prevzame to epizodno vlogo.
Coppola je v New Yorku srečal Adama Driverja (Cesar Catilina) in imela sta veliko dolgih pogovorov, sprva pa se je Driver odločil, da se ne bo vezal. Coppola pravi: »Potem ko sem razmišljal o njegovih odgovorih, sem dobil nekaj idej in medtem ko sem sprejel njegov 'ne', sem se mu želel zahvaliti in za hudiča omenil je te nove ideje. Bil sem zelo presenečen, ko mi je odgovoril, da so mu všeč in da je premislil o svoji odločitvi ter da bo to storil.«
Ko je bila Nathalie Emmanuel (Julia Cicero) v Evropi, jo je Coppola »srečal« na daljavo. »V eno od svojih improvizacijskih seans me je osupnila s svojo pripravljenostjo, da preprosto vskoči in pokaže številne »barve«, ki jih je bila sposobna pokazati«.
Francis Ford Coppola je bil vedno sanjač, vendar je eden tistih redkih ljudi, ki so svoje sanje odločno spremenili v resničnost. Z otroško domišljijo in vedno radovednim umom še naprej sledi svojemu prepričanju, da se lahko čarobna kombinacija talenta in tehnologije, ki je bila osnova za rojstvo filma, še naprej združuje na vedno nove načine.